Kerajaan dan pembangkang masih ada ruang untuk ramah mesra

Cuba perhati gambar yang dirakam wartawan Bernama disiar dalam mStar hari ini. Masih ada ruangan untuk beramah mesra antara mereka nampaknya walaupun pada waktu-waktu lain mereka bertekak dan berbalah kerana sebab-sebab politik.

Lihat betapa indah bila orang politik boleh semyum dan gelak ketewa bila bertegur sapa. Para menyokong mereka perlulah mengambil pengajaran. Yang tidak mahu duduk semeja dan bertegur sapa boleh mengubah pendirian. Yang sembahyang Jumaat dua kali atau berpindah sembahyang Jumaat di tempat lain boleh bertolak ansur kerana perselihan politik tidak patut menjejaskan ibadat.

Dalam gambar ini semua mereka nampak sangat mesra seolah-olah tidak ada apa-apa perselihan politik antara mereka. Orang-orang yang tidak kenal mereka tidak akan menyangka langsung mereka adalah kerajaan dan pembangkang.

Sejuk mata memandang melihat gambar ini.

Dari kanan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bersama Menteri Besar Perlis Datuk Seri Md Isa Sabu, Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak, Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng selepas majlis pertukaran dokumen perjanjian program-program pembangunan Wialayah Ekonomi Koridor Utara (NCER) di Bangunan Perdana Putra, Putrajaya hari ini

Ulasan

alangalang berkata…
semua orang ada agenda sendiri ,pembangkang mengambil kesempatan kelemahan penyokong dengan memesongkan fikiran mereka ,yg penting agenda umat perlu diutamakan.usaha supaya ada kesatuan fikiran perlu supaya agenda umat terlaksana.ramai umat tidak faham perkara pokok yg harus diperjuangkan dalam kontek negara oleh itu masih ada kekeliruan berlaku, saudara astora perlu pukul gendang agenda utama yg perlu umat beri perhatian,kalau tidak perpecahan berlaku kerana tidak menjelaskan apakah perkara pokok umat perlu buat.